1/9

Idag går vi in på septembermånad och det gillar jag. Eftersom att jag har legat inne hela sommaren så tycker jag att sommaren kunde ha fått stannat lite längre....Jag sitter och kollar på sistaminuten.se och hittar helt störda priser på resor, skulle typ kunna döda för att få åka iväg.

Istället för en utomlandsresa så åker jag och Empe till fjällen imorgon. JAG valde bort en weekend till Stockholm mot en weekend i fjällen. Jag tror jag ger mig själv några fler vuxenpoäng nu faktiskt. Hur jag resonerade i mitt fall förstår jag inte riktigt själv. Men eftersom syftet med resan är att fira 2 år tillsammans (visserligen en vecka i förväg men det är ju skitsamma) så får vi mer tid för varandra om vi valde fjällen, jag är ju så jävla romantisk av mig så nu blir alla killar som läser det här inlägget väldigt avundsjuka på Emil. Och nu råkar även min faster ha en fjällgård/fjällhotell i Ottsjö (ca.30 minuter från åre) så då blir ju det perfa!

Min nästa punkt i detta inlägg är en fundering. En fundering som dök upp nu när jag började packa. Hur mycket jävla saker ska en man behöva ha med sig till fjällen i två nätter??? Jag tänkte att min handväska och en weekendbag gott och väl skulle räcka. Där trodde jag fel.

Som ni såg i tidigare inlägg så har jag tvättat hela jävla dagen. Det finns två tvättmaskiner och en torktumlare samt ett torkrum. Eftersom tvättmaskinen är totalt värdelös så kan du omöjligt häva in båda maskinerna tvätt där och torka samtidigt så resten får hängas i torkrummet (om du inte har tålamod och tid att vänta ett dygn på tortumlaren). MEN idag uppstod ett litet problem, familjen som varit där tidigare hade hängt sin jävla tvätt i torkrummet imorse, jag var påväg att slita ner deras tvätt men insåg att allt var dygnsurt. Istället, som det hederliga och godhjärtade människan jag är, så tog jag upp "hängtvätten" och hängde över hela  lägenheten. Jag hatar detta idiotiska system. Jag vill ha en egen tvättmaskin och en egen torktumlare så jag kan tvätta när jag vill utan några puckon som förstör för mig.

Nu ska jag sluta klaga och fortsätta med packningen, är så trött så jag dör snart. Kul att klockan inte ens är 10....

Det här blev ju ett roligt inlägg va?, om min packning och min irritation över dom som inte förstår innebörden av att boka tvättid.

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0