1/11

Idag är det den första november och det innebär att det är en månad kvar till första December och vi har nu tagit ett stort steg närmare jul.
Jag är en väldig julmänniska i vanliga fall men i år så tar jag priset alla gånger om. Anledningen till detta är för att vi bor själv nu, det blir en annan sak. Jag längtar efter att få julpynta hela lägenheten, få julbaka, köpa julklappar och framförallt att få komma hem till mamma och pappa på julafton och mysa (om jag nu får någon inbjudan dit... pappa?).
Jag längtar till och med tills vi ska julstäda. Jag går mest runt och småstädar nu för jag inväntar den riktiga storstädningen, jag vet att jag är sjuk i huvudet så det behöver ni inte påpeka. Emil tycker att jag ska vänta, vänta  på vad undrar jag? När snön kommer då ska jag fan sätta igång och kommer det ingen snö då ska jag börja ändå. Så ikväll har jag suttit och beställt den ultimata adventsljusstaken och lite andra roligheter. Jag blev ännu mer inspirerad när jag såg att grannen på andra sidan oss hade hängt upp en stor julstjärna i fönstret. Dock kan jag väl erkänna att det är lite tidigt... Men att handla sakerna är det ju inget fel med?

Idag har jag faktiskt varit duktig och sökt lite jobb. Inget märkvärdigt men jag håller tummarna för att det blir bra ändå. Jag har även gått en prommis och haft besök av mina favoriter från Umeå. Jag och Empe var även med dom ner på stan och åt middag. En riktigt mysig kväll även fast Emil somnade klockan 19.30 och har sovit hela kvällen, mitt lilla barn.<3

Imorgon ska jag fortsätta jobbsökandet och sedan får jag besök av moster och mormor som inte har sett lägenheten ännu även fast vi flyttade in för 7 månader sedan...

Nu blire greys om jag får bort Lillan från datorn någon gång....

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0