6/1 - Spindelnät och framtid

Ett år består av 365 dagar. Ungefär 300 av dom dagarna är jag glad. Vad gör jag då av resten?
Att dom övriga 65 dagarna är mindre bra har ingenting med att göra att jag är olycklig för när jag funderar så inser jag väldigt snabbt att jag är världens lyckligaste och  mina dåliga dagar med fjantiga problem är onödiga.

365 dagar går väldigt fort jag har insett. I år fyller jag 20 och jag har redan påbörjat min kris. Även fast jag alltid kommer att tillhöra klassen "barn" och ha några väldigt barnsliga sidor så är jag ju faktiskt vuxen(?).
Det låter hemskt.
Att vara vuxen innebär
att ha ett fast förhållande √
att vara sambo ×
att inte bo hemma hos mamma och pappa ×
att ha ett fast jobb och en stabil inkomst varje månad ×
att veta hur man betalar räkningar √
att äga en bil ×
att man är nöjd med hur man har levt livet hittills och är redo att offra det för familj, barn, heltidsjobb med mera ×

Där har ni mina världsliga problem.
Jag vet inte hur ni ser på det här, men jag ser det som ett spindelnät.
För att underlätta det hela så att ni ska förstå min förvirring så har jag tagit mig friheten att rita upp spindelnätet.

För att kunna resa så behöver jag pengar. För att få pengar så måste jag jobba men jag kan inte ta på mig ett heltidsjobb eftersom jag ändå ska ut och resa.
Jag kan inte flytta hemifrån och bli sambo förrän jag har gjort en resa för det blir för mycket utgifter.

För att underlätta mina problem så tänkte jag höra om någon snäll bloggläsare ville skänka 10 000 till mig så jag kan få åka på en resa? Om den resan blir en vecka eller en månad struntar jag fullständigt i. Det jag skulle behöva mest av allt just nu är att få resa bort och koppla av och därefter påbörja mitt nya liv som vuxen.

Tack till er som har orkat läsa igenom detta förvirrande inlägg.

Och till er som behöver mitt kontonummer för att sätta in pengar till mig, maila mig på [email protected].


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Hahaha .. ja du är rolig du. Hur ska du få ihop det där? :)

2011-01-08 @ 15:27:15
URL: http://hedmelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0