31/1

Hur kan jag gång på gång  fundera över vilken siffra som ska stå som månadsdatum i rubriken?
Förra gången skrev jag x/7, alltså att det skulle vara Julimånad nu... Och nu la jag snyggt in en nolla efter ettan, alltså oktober? Hur tänker jag...

Ni som följer min blogg slaviskt(eller i alla fall dagligen) vet att jag är en tänkare därför tänkte jag nu dela med mig av min senaste tanke som jag har hakat upp mig vid.
Varje fredag klockan 20.00 är det Let's Dance på Tv 4. En av dansarna som är med är Jessica Andersson, en artist som har varit med i Melodifestivalen många gånger. Varje gång som David ropar att hon har "dansat vidare" så kramar hon sina händer mot hjärtat, kollar med djupa ögon in teverutan och mimar/viskar "Tack!". Jag känner att det påminner mig om någonting... Det påminner mig om när hon är med i Melodifestivalen och hennes bidrag går vidare till nästa omgång. Först jubel, sedan händerna mot hjärtat, ögonen i kameran och sedan ett "Tack!". Jag finner det här momentet som väldigt, väldigt jobbigt. Varför vet jag inte, kanske för att hon borde komma på något nytt? Det känns falskt. Jessica bidrar till att jag sitter varje fredag med en obehagskänsla inom mig. Tänk på detta på fredag så kommer ni förstå precis vad jag menar...

Nog om Jessica Andersson!
Jag och Emil bokade en resa i lördagskväll, till Hurghada i Egypten. På söndagmorgon så var det militärer över hela Hurghada och på söndageftermiddag så var alla resor dit inställda. Vilket oflyt tänker nog alla, MEN, det stoppar inte där... Alla resor till Gran Canaria var slut så vi fick tänka om. Den 23/2 åker vi till Gran Canaria, från Borlänge. Man tager vad man haver. Det blir nog bra tillslut.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0