27/1

Idag är det en bra dag.
Efter en månad i extrem fattigdom så har jag nu blivit ägare till några tusenlappar.

Igår kom min pappa med en läxa till mig, jag skulle göra en kassabok i excel och sedan skriva ner allt som jag köper.
Eftersom inte jag är någon stort fan av excel så gjorde jag en fin, rosa i Word.
Tanken är ju då att jag ska föra in allt som jag handlar i dom här små rutorna.
Tanken låter som en väldigt bra tanke framtill stunden då jag inser att efter att ha betalat mina räkningar och efter en heldag på Birsta så måste väldigt många rutor fyllas i, vilket bara känns jobbigt.

Jag känner mig lite lurad faktiskt. Min kassabok är så rosa och fin när den ligger där så snällt och väntar på att bli ifylld men samtidigt skriker det negativitet om den. För varje ruta jag fyller i, desto mindre pengar har jag kvar...

Men egentligen tycker jag att jag har varit duktig idag... Varje gång jag står och kollar på någonting fint som skriker "ANNA, TA MED MIG HEM", då ekar pappas röst i huvudet: "Anna, Kan du undvara det här?". Oftast slutar det med att jag lägger tillbaks fyndet på hyllan och går därifrån, men ibland så kan jag faktiskt inte undvara det.

Idag kunde jag inte undvara en ny BH från Change, nagellack och täckstift från Make Up Store, x antal böcker, hårfärg och lite annat smått och gott. Jag kunde verkligen, verkligen, verkligen inte vara utan det.

Nu ska jag och mitt missfärgade hår krypa ner i sängen med Alex Schulmans nya, efterlängtade bok "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött" och njuta av livet.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0