25/12

Gårdagen var riktigt mysig, julafton är alltid mysig. Frågan är ju ändå om inte juldagen var mysigare? Två söta små pojkar och deras underbara föräldrar som var här i några timmar och bara myste på.

Tillbaks till gårdagen. Den var som alla jular, vakna extremt tidigt av mina traditionella syskon som är så ivriga att dom inte kan sova längre, öppnar ett morgonpaket, kollar på finalavsnittet av julkalendern, äter julfrukost, softar och gör sig snygg, några åker på hembesök hos släkt/vänner, Kalle Anka och co börjar, filmen "Kan du vilssla Johanna?" börjar, julmaten står på bordet, vi äter julmaten, vi plockar undan och inväntar Tomten, Tomten kommer och delar ut ett paket, vi öppnar paketet, pappa kommer tillbaks från sitt "tidningsköpande", vi öppnar fler paket, förhoppningsvis så sitter alla leende och uppjagade av alla deras fina julklappar, "Svensson, Svensson" börjar, vi pratar/myser/ser en eventuell film, alla går och lägger sig.

För att sammanfatta julafton detta år så var det väldigt bra! Jag fick massor av fina grejer som stod på min önskelista!

Dagen har spenderats i sängen med min underbart braiga bok. Vi har som sagt även haft besök av våra underbara grannar. Nu på kvällen kom även Katta hit och ska spendera natten här med mig eftersom vi bär av mot huvudstaden vid 7 tiden imorgonbitti för att hämta hem mina sista grejer och städa ur lägenheten. Min exsambo Nattis ska också med. Håll era små tummar för att vi klarar oss från ovädret och min bilkörning är på topp.

Godnatttt!



Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Sjukt söta barn, MÄH - det är ju våra!!! :)

Sitter med en liten Arvid i knä nu, Edvin ligger ute och sover!

Jag hoppas att det går bra för er att köra, de säger att det ska vara fruktansvärt väder Medelpad - Gävleborg...



Kram

2010-12-26 @ 10:20:34
URL: http://hedmelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0