31/8 - Totalt jävla blåst!

Igår blev det först skolan. Allt gick bra men jag kände fortfarande att det inte klickade till 100%. På eftermiddagen åkte jag och Katta in till stan och mötte Nattis. Vi drog en sväng på stan och jag fick med mig skor till både mig och Emil, trosor, svarta byxor och en tunika. Jag har nu börjat insett att min flytt till stockholm inte är bra för min ekonomi. Jag har shoppat så jävla mycket så nu är det faktiskt shoppingförbud! Moget beslut av mig... Vi inhandlade även mat och hade en liten myskväll.

Imorse stog klockan på 6. Vi hade en till introduktion i 2 timmar och fick träffa hon som var programansvarig för Retorikkonsultprogrammet. En mycket trevlig och vettig kvinna. När jag gick hem för att invänta nästa föreläsning så kände jag en lättnat sprida sig inombords. För första gången klickade det! UNDERBART.

Jag gick hem och käkade sedan tillbaks till skolan. Jag mötte upp mina klassisar och vi träffade ytterligare en lärare. I 30-40 minuter gick han runt med en sammanbiten min och en blick som kunde döda. Han dömde ut alla, var obehagligt otrevlig och ställde frågor som ingen hade svar på. Min tankar började vandra omkring "Hur blir det med lägenheten? När jag kan jag sluta? Vad ska jag göra istället?". Läraren började ifrågasätta oss varför vi ens var där. En elev kom försent och fick världens utskällning, blev utskickad och smällde i dörren. En annan hade supersmarta svar på alla hans frågor, använde ord som ingen förstod vad han menade sedan fick han kolor av läraren. En tjej blev totalt utdömd. Det var dom sjukaste 30-40 minutrarna i mitt liv och jag har aldrig varit så chockad i hela mitt liv. Till slut knackar det på dörren och det kommer in en kille som frågar om vi är Retorikkonsultprogrammet. Alla svarade tveksamt Ja. Han fortsatte "Jag tänkte bara berätta för er att ni har blivit SÅÅ JÄVLA LURADE!!" Killen som kom försent, tjejen som blev utdömd, killen som kunde allt. Det var bara ett skämt. Tack gud!

Dagen fortsatte med lekar och vi fick reda på att en intagningsfest för oss på RKP ska hållas nästa lördag. =D

När jag kom hem var jag helt död. Katta och jag lanade som vanligt och sedan blev det en powernap på soffan. Jag har börjat blivit sjuk som ett as. Är någon förvånad?

Nu blev det ett långt inlägg men det är sånt som händer. =)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0