29/4

Jag har funderat på en sak, varför kan man aldrig få ha lite rutin och endast glädje i livet. Helt ärligt så är det ju alltid någonting som är fel. Jag förstår ärligt talat inte varför. När man helt plötsligt är nöjd över någonting så dyker det upp någonting annat. Det kan inte ens gå en dag utan att jag känner mig missnöjd över någonting, och det här gäller givetvis inte en kategori utan det är allt från pengar, vänner, skolan, min huvudvärk osv, och självklart så handlar den missnöjdheten om mer eller mindre. Ni kanske förstår?
Jag är en sån person som tänker väldigt mycket. Även om det handlar om saker som jag inte kan påverka så försöker jag intala mig själv att sluta tänka på de, men misslyckas oftast.
För tillfället så finns det en sak som gör att jag mår som jag gör, men det vill jag inte gå in någonting närmare på här. Men sanningen är den att jag tror jag håller på att bli psykiskt störd eller någonting. För jag vet inte vad som kommer att hända. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vet inte hur jag ska göra det. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag vet inte vad jag ska tänka. Jag vet inte vad jag ska hoppas på. Jag vet inte hur jag ska resonera. Jag vet inte om jag ska vara glad. Jag vet inte om jag ska vara ledsen. Jag vet inte vad jag ska känna.
Och Ja, det är klart som fan att det kommer att lösa sig i slutänden, det vet jag. Men jag vill veta nu, hur ska det sluta? Det jobbigaste är somsagt att jag vet inte ens om jag kan påverka någonting.

Nu till någonting helt annat:
Min dag!

Började klockan 07.20 när jag stängde av snooze alarmet för sista gången. Jag klev upp och begav mig till JB där vi hade prov. Inte okej.
Efter det blev det lunch, idrott och häng med Johanna och Maria innan vi begav oss hemåt. Klockan 16.10 satt vi klistrade framför radion, som är en historia för sig. Men jag kan avslöja att jag & MN var med i radio.

Nu ligger jag hemma och deppar i min säng.
Ska nog försöka rycka upp mig, eller kanske sova?

Imorgon är det sista april. Vi får se vad som händer och fötter, det kommer bli trevligt i alla fall. =)

PUSS OCH KRAM

Kommentarer
Postat av: agnes

det är nog bra att tänka mycket, fast kanske inte så mycket så att tankarna tar över känslorna.

och att allt aldrig kan vara bra är nog för att du "bara" är 18 år. niotillfem och alla andra fina bloggare säger att det blir lättare när man blir vuxen och stor, och hjärnan slutar inte utvecklas förrän man är 25 så det innebär ju att man inte ärvuxen förrän dess. ju svårare och jobbigare man har det nu, desto bättre tror jag man har det när man blir äldre.

fast så är ju jag bara 16 också, jag försöker inte vara klokare eller smartare än dig för det är jag inte men det var ju EN VISS PERSON som gav mig det smartaste rådet jag någonsin fått: att bara sluta tänka och känna efter och istället bara köra på.



jag vet visserligen inte vad du menar men ditt lilla råd hjälpte i alla fall mig jättemycket. PUSS

2010-04-29 @ 22:09:32
URL: http://ingetinget.blogg.se/
Postat av: nathalie

Det finns dagar man bara vill somna och vakna upp som en helt ny person.Men istället så är man vaken och låter dessa dagar gå, med bekymmer. Man undrar vem man är, vad man vill och hur man ska göra det. Det finns ingen plan över livet! Man utformar det man själv vill. Vill man ha en förändring, måste man ta tag i det själv för ingen annan kommer någonsin att kunna ändra på en. Du är inte psykiskt störd eller nånting, toker! Alla har dessa dagar. Även den perfekta, pluggisen eller den kända. Du ska veta att jag alltid kommer att lyssna till det du säger, även om jag inte har ett bra svar. Det löser sig alltid, kanske inte imorgon men snart kommer nånting att klarna.

2010-05-02 @ 23:57:41
URL: http://nanatha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0