12 Ferbuari 2009 - kamerahistorian

Hejsan!
Håller på att peppa Håkan och packa ihop lite grejer nu.
Ska snart käka lunch innan jag beger mig mot Matfors där jag ska ta en spruta! Jag är fan rädd....

Igår var det matteC dags. Så jag åkte till stan med pappa och gick på den lektionen. Gick faktiskt ganska bra!
Vid 3 tiden var jag klar med mitt så då gick jag iväg och solade innan jag mötte upp MN. Vi softade och väntade in pappa och marias buss. Vid halv 5 kom pappa och hämtade mig på stan och vi åkte ut till elgiganten för att fixa en ny kamera till mig.

Min gamla kamera gick sönder så då skulle jag få en ny, men då hade dom inte min gamla inne och den skulle inte komma förrän om några veckor, så vi tyckte att man kunde ta den kamera som dom hade som visnings ex. Men det tyckte inte han som jobbade där. Men efter mycket om och men gick han iväg för att kolla om dom möjligtvis hade en bortglömd på lagret eller så. Pappa och jag var trött och hungriga så vi var jävligt irriterade och stog och svor och snackade skit om elgiganten.
Efter ca.8 minuter kommer killen tillbaks och säger någonting i stil med " tyvärr så har vi ingen, men jag ska ringa ett samtal bara så kommer jag tillbaks till er sen". Vi blev mer och mer irriterade och efter ytterligare 5 minuter hade han lagt på luren, han kom fram till oss och sa" Jag är jätte ledsen, men vi kan tyvärr inte göra så att ni får visningsexet. Så antingen kan du vänta några veckor tills din kamera kommer, eller så kan ni få ta den här kameran istället."
Vi köpte min kamera på mellandagsrean för 1195 kronor. Den här kameran som killen i affären pekade på, var en nyhet och kostade 2695 kronor!  Fattar ni????? Självklart tog jag det erbjudandet!

När pappa och jag gick ut från elgiganten så var vi i chocktillstånd, vi var mållösa men lyckades ändå klämma fram ett eller annat " Fyfan vad vi älskar elgiganten"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0